søndag den 3. april 2011

Radicciosalat "Palla Rossa" overlever vinteren

Radicciosalaten "Palla Rossa" fra Camilla Plum skal såes sent, hen på sommeren for så at danne hoveder når det bliver køligt.
Det skal jeg da love for.
Jeg ved ikke præcist hvornår de blev sået, men nok lige først i august, og de kom fint og de ville også danne hoveder. men så bum...
Så var det vinter og frost, meget frost og det var så de "Palla Rossa", men nej nu fortsætter de så med at gro.
De har et tyndt skjold af tørre blade og når der går hul på det, er friske, spæde salatblade i fuld groning.

2 kommentarer:

  1. Palla rossa er et must hvis man er til friske forårsgrønsager.
    Dejligt at du er med igen.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have.
    Mine Bintjekartofler smittede tomaterne med skimmel sidste sommer, så der blev ingen tomater overhovedet.
    jeg blev sur og tænkte, at så kunne de have det for det.
    Men nu er jeg god igen...

    SvarSlet